loading...

مرجع خدمات اينترنتي ایران

آخرين اخبار سهام عدالت بيمه كارگران ساختماني زمان واريز يارانه ها

چگونه بعد از طلاق نام همسر از شناسنامه حذف می‌شود؟

مدیر سایت بازدید : 1326 سه شنبه 16 خرداد 1402 : 7:35 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/458

باشگاه خبرنگاران نوشت: یک وکیل پایه‌یک دادگستری یکی از موارد حذف نام همسر از شناسنامه را فوت همسر می‌داند.

 

حذف نام همسر از شناسنامه پس از جدایی دغدغه بسیاری از افراد است. مسلماً کسی که پس از طی مراحلی دشوار به آخر خط یعنی طلاق رسیده، ترجیح می‌دهد بعد از جدایی به‌طور کامل زندگی گذشته را فراموش کند و با حذف نام همسر سابق از شناسنامه بار روانی موجود را کاهش دهد، اما به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، پاک کردن نام همسر طبق قانون و مقررات سازمان ثبت‌احوال شرایطی دارد که محمد مؤمن زاده، وکیل پایه دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری به ارائه نکاتی در خصوص تعویض شناسنامه پس از طلاق می‌پردازد.

 

شرایط حذف نام همسر سابق از شناسنامه

 

به‌موجب ماده ۳۳ قانون ثبت‌احوال، کل وقایع ازدواج و طلاق یا وفات زوج یا زوجه و رجوع و بذل مدت و فسخ نکاح باید در دفاتر ثبت کل وقایع ثبت شود، ولی در شناسنامه به شرح زیر انعکاس خواهد یافت: در المثنی شناسنامه زن یا مرد آخرین نکاح و طلاق یا بذل مدت و در صورت تعدد زوجات آن تعداد ازدواج که به قوت خود باقی است، منعکس خواهد شد و ازدواج و طلاق غیر مدخوله در المثنی شناسنامه درج نخواهد شد. با استناد به این ماده‌قانونی، مؤمن زاده حذف نام همسر از شناسنامه را اینگونه توضیح می‌دهد: «حذف نام همسر سابق از شناسنامه در صورتی امکان‌پذیر است که زوجه هنگام انحلال نکاح باکره باشد، البته این امر هم در صورت دریافت نامه از پزشکی قانونی میسر خواهد بود لذا صرف عقد بودن، ولی نداشتن بکارت برای حذف نام همسر سابق مشمول این حکم نمی‌شود.»

 

مؤمن زاده تأکید می‌کند: «اگرچه حذف نام همسر از شناسنامه در صورت باکرگی امکان‌پذیر است، اما باید توجه داشت تمامی اطلاعات اشخاص اعم از ازدواج‌های پیشین فرد در ثبت‌احوال باقی می‌ماند و حذف نام صرفاً از شناسنامه شخص صورت می‌گیرد.»

 

این وکیل پایه‌یک دادگستری ادامه می‌دهد: «چنانچه زن باکره نباشد، شخص تنها پس از ازدواج مجدد می‌تواند نام همسر سابق را از شناسنامه پاک کند و این امر به این منظور است که همسر جدید نسبت به ازدواج پیشین همسر خودآگاهی داشته و با علم و اطلاع ایشان باید حذف نام همسر سابق از شناسنامه صورت گیرد.»

 

مؤمن زاده یکی دیگر از موارد حذف نام همسر از شناسنامه را فوت همسر می‌داند: «با فوت همسر، شخص می‌تواند با گواهی فوت همسرش پس از ازدواج مجدد نیز اقدام به حذف نام همسر سابق خویش از شناسنامه‌اش نماید.»

 

این وکیل پایه‌یک دادگستری امکان تعویض شناسنامه تا چندین بار را میسر می‌داند و می‌گوید: «حذف نام همسر سابق از شناسنامه با شرایطی که بیان شد چندین بار می‌تواند صورت گیرد.»

 

دلیل تفاوت حذف نام همسر از شناسنامه در صورت باکرگی و غیر آن

 

ازآنجایی‌که خیلی از افراد ممکن است با دریافت شناسنامه جدید (بدون مهر المثنی) در دوران عقد، هنگام ازدواج مجدد طرف مقابلشان را از این موضوع مطلع نکنند؛ این سؤال ایجاد می‌شود که چرا قانون‌گذار به‌منظور جلوگیری از فریب و سوءاستفاده، حکم به دریافت شناسنامه بعد از ثبت ازدواج مجدد می‌دهد، اما در دوران عقد و در صورت دوشیزه بودن این قانون منتفی می‌شود و فرد می‌تواند بلافاصله بعد از طلاق شناسنامه جدیدی دریافت کند؟

 

‎مؤمن زاده در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «با توجه به اینکه نزدیکی و ازاله بکارت در دوران عقد صورت نیافته و علتی جهت تدلیس در ازدواج مجدد محسوب نمی‌شود لذا قانون‌گذار برای این قبیل افراد اخذ شناسنامه جدید و حذف نام همسر را آسان‌تر گرفته است. بااین‌وجود، لازم به ذکر است که ازدواج هر شخص در اداره ثبت‌احوال قید می‌گردد و در آنجا امکان محو و پاک نمودن آن وجود ندارد و اگر شخصی به‌قصد فریب دادن همسر این موضوع را کتمان نماید، قانون‌گذار مرتکب را به مجازات ۶ ماه تا ۲ سال حبس به جرم فریب در ازدواج محکوم می‌نماید.»

 

‎ حذف نام همسر در صورت داشتن فرزند

 

‎مؤمن زاده دراین‌باره می‌گوید: «زوجین می‌توانند پس از طلاق یا فوت همسر سابق خویش در صورت ازدواج مجدد نام او را از شناسنامه خود حذف نموده و وجود فرزندی مشترک هیچ مانعی برای این امر به وجود نمی‌آورد؛ البته مشخصات پدر و مادر در شناسنامه فرزند و همچنین مشخصات فرزندان در شناسنامه زوجین به قوت خود باقی می‌ماند.»

 

این وکیل پایه‌یک دادگستری ادامه می‌دهد: «با استناد به قانون ۸۸۲ قانون مدنی، تنها در صورت لعان است که پدر می‌تواند اسم فرزند را از شناسنامه خود حذف کند و در این صورت فرزند نیز از ارث محروم خواهد شد.»

 

مراحل تعویض شناسنامه

 

به گفته مؤمن زاده، در حال حاضر تعویض شناسنامه در ادارات ثبت‌احوال و دفاتر پستی به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود البته به دلیل افزایش تقاضا برای صدور شناسنامه جدید، این کار ممکن است با تأخیر حداکثر یک ماه مواجه شود. او درباره مراحل اخذ شناسنامه جدید می‌گوید: «جهت اخذ شناسنامه جدید در ابتدا بایستی مدارک به اداره ثبت‌احوال ارائه شود و سپس صحت مدارک بررسی می‌گردد و در مرحله بعدی اطلاعات مطابقت داده می‌شود و در آخر شناسنامه چاپ و تحویل داده می‌شود.»

 

این وکیل پایه‌یک دادگستری می‌گوید ثبت درخواست حذف نام همسر از شناسنامه به‌صورت الکترونیکی هم امکان‌پذیر است: «این امکان از طریق سایت سازمان ثبت‌احوال برای متقاضیان فراهم‌شده است و افراد با مراجعه به آن می‌توانند به‌صورت الکترونیک درخواست خودشان را ثبت نمایند.»

 

مدارک موردنیاز برای حذف نام همسر از شناسنامه

 

‎مؤمن زاده می‌گوید مدارک مورد نیا برای حذف نام همسر از شناسنامه در صورت باکره بودن و باکره نبودن زن متفاوت است: «مدارک موردنیاز در صورت باکره بودن زن عبارت است از گواهی بکارت از پزشکی قانونی، سند طلاق، حکم طلاق، مدارک شناسایی از قبیل کارت ملی و شناسنامه و برگه معرفی‌نامه از دادگاه، اما مدارک موردنیاز در صورت باکره نبودن زن شامل ثبت ازدواج جدید و ارائه مدارک مربوط به آن، سند طلاق همسر سابق و مدارک شناسایی فرد از قبیل کارت ملی و شناسنامه می‌شود.»

 

او ادامه می‌دهد: «در صورت فوت همسر، زوج یا زوجه لازم است با در دست داشتن گواهی فوت متوفی، سند ازدواج (مجدد) و مدارک شناسایی فرد از قبیل کارت ملی و شناسنامه به سازمان ثبت‌احوال مراجعه نمایند.»

نحوه سفارش کتاب های درسی و قیمت آن ها

مدیر سایت بازدید : 971 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 : 12:43 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/457

ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای دانش‌آموزان میان پایه از نهم اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۶ خردادماه ادامه دارد و قیمت کتاب‌های درسی به طور متوسطه ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، آنگونه که علوی‌تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرده است، ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای دانش‌آموزان میان پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های هشتم و نهم دوره متوسطه اول و پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم؛ از نهم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۶ خرداد ماه ادامه دارد.

 

همچنین ثبت سفارش پایه‌های ورودی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) از پنجم تیرماه آغاز می‌شود؛ البته آن افرادی که بنا به دلایلی نیاز به اصلاح و ویرایش اطلاعات ثبت شده دارند می‌توانند از ۱۸ تیرماه اقدام کنند و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد.

 

کتاب‌ها اواخر مرداد ماه به استان‌ها و مناطق ارسال می‌شود و از ابتدای شهریور ماه در اختیار مدارس جهت توزیع قرار خواهد گرفت. همانند سنوات قبل توزیع تعدای از کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی در برخی مناطق محروم به صورت رایگان و در برخی مناطق به صورت نیم بهاء خواهد بود.

 

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https:// my.gov.ir؛ پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی https:// my.medu.ir و یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می‌شود.

 

به گفته علوی‌تبار با توجه به تأکید رئیس جمهور مبنی بر نظارت روی قیمت تمام شده کتاب‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دیگر نهادهای دخیل، میانگین افزایش قیمت کتاب‌های درسی به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد در حالی‌که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و بودجه مصوب سال گذشته افزایش حدود ۸۵ درصدی تصور می‌شد.

 

در سال جاری حدود ۷۰ درصد کاغذ استفاده شده در کتاب‌ها و ۱۰۰ درصد مقوای جلد کتاب‌های درسی از تولیدات داخلی تهیه و آماده‌سازی شده است.  

 

طبق اعلام سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ نیز به این شرح است:

 

پایه اول ابتدایی: ۴۷ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۱ هزار تومان)

 

پایه دوم ابتدایی: ۵۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان)

 

پایه سوم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

 

پایه چهارم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

 

پایه پنجم ابتدایی: ۵۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

 

پایه ششم ابتدایی: ۶۹ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۱۶ هزار تومان)

 

قیمت کتاب‌های درسی دوره متوسطه اول

 

پایه هفتم (دختران) : ۱۱۶ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان)

 

پایه هفتم (پسران) : ۱۱۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان)

 

پایه هشتم (دختران) : ۹۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۳ هزار تومان)

 

پایه هشتم (پسران) : ۱۰۰ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان)

 

پایه نهم: ۱۰۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان)

 

قیمت کتاب‌های درسی دوره متوسطه دوم

 

پایه دهم تجربی: ۱۳۱ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۱ هزار  تومان)

 

پایه دهم ریاضی: ۱۳۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۱ هزار تومان)

 

پایه دهم انسانی: ۱۲۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان)

 

پایه یازدهم تجربی: ۱۳۴ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۲ هزار  تومان)

 

پایه یازدهم ریاضی: ۱۴۰ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان)

 

پایه یازدهم انسانی: ۱۲۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۹ هزار  تومان)

 

پایه دوازدهم تجربی: ۱۰۲ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۴ هزار  تومان)

 

پایه دوازدهم ریاضی: ۱۰۸ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۵ هزار تومان)

 

پایه دوازدهم انسانی: ۱۱۰ هزار تومان (افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ۲۶ هزار تومان)

حذف شدن کارت پایان خدمت از شرایط وام فرزندآوری و ازدواج

مدیر سایت بازدید : 958 پنجشنبه 10 فروردین 1402 : 18:42 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/456

وام مذکور برای فرزندانی است که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند و متقاضیان حداکثر تا دو سال پس از تولد فرزند می‌توانند درخواست دریافت وام فرزندآوری را ثبت کنند.

سه روز پیش بانک مرکزی بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد و طبق این بخشنامه، امسال به سربازی نرفته‌ها، علاوه بر وام ازدواج، وام فرزندآوری هم تعلق می گیرد.

 

به گزارش ایسنا، مطابق با قانون بودجه امسال (۱۴۰۲)، تسهیلات موضوع تبصره ۱۶ این قانون که شامل وام ازدواج و فرزندآوری هم می شود از حکم موضوع ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است.

 

بر اساس ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی دریافت هرگونه وام مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت وظیفه عمومی مردان است. اما چند سالی هست که دیگر وضعیت نظام وظیفه به عنوان شرط پرداخت وام ازدواج مطرح نیست و پرداخت وام ازدواج به مردان از این شرط مستثنی شده است.

 

با این حال در یک سال و نیم گذشته و پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مکلف شدن بانک ها به پرداخت تسهیلات فرزندآوری، چالش وضعیت نظام وظیفه مردان برای بانکها و دریافت کننده این تسهیلات پررنگ شد.

 

گرچه در سال گذشته هم بانک مرکزی خواستار مستثنی شدن این وام از شرط مذکور شده بود اما نهایتا به نتیجه‌ای نرسید و مردان سربازی نرفته نتوانستند در یک سال و نیم گذشته وام فرزندآوری دریافت کنند.

 

امسال چهار نوع وام به سربازی نرفته ها پرداخت می شود

 

حالا اما مطابق با قانون بودجه امسال (۱۴۰۲) چهار نوع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن و نیز تسهیلات مربوط به تامین جهیزیه کالای ایرانی که همگی جزو مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند؛ از حکم موضوع ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی شده‌اند و مردان سربازی نرفته می‌توانند تسهیلات یاد شده را امسال دریافت کنند.

 

وام ازدواج

 

مطابق با قانون بودجه امسال مبلغ وام ازدواج که به پرداخت آن در ماده ۶۸ قانون جوانی جمعیت نیز تاکید شده است؛ در سال جاری (۱۴۰۲) برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۲۲۰ میلیون تومان و برای سایرین ۱۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

این تسهیلات به هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱ /۱۳۹۸ است تعلق می‌گیرد و دوره بازپرداخت آن ۱۰ ساله است.

 

وام فرزندآوری

 

مطابق با قانون بودجه امسال مبلغ وام فرزندآوری که به پرداخت آن در ماده ۱۰ قانون جوانی جمعیت نیز تاکید شده است؛ در سال جاری (۱۴۰۲) تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و به بعد ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت شود.

 

وام مذکور برای فرزندانی است که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند و متقاضیان حداکثر تا دو سال پس از تولد فرزند می‌توانند درخواست دریافت وام فرزندآوری را ثبت کنند.

 

وام ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن

 

طبق ماده ۶۹ قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند، است.

 

در همین راستا برای سال ۱۴۰۲ تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند را ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

 

وام تأمین جهیزیه کالای ایرانی و لوازم خانگی

 

مبلغی از منابع ماده ۶۸ قانون «جوانی جمعیت» نیز باید برای تأمین جهیزیه با کالای ایرانی به ستاد اجرائی فرمان امام (ره) اختصاص یابد.

 

در همین راستا بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار از منابع صدر این تبصره با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کل کشور و ستاد کل نیروهای مسلح و بسیج سازندگی جهت تأمین جهیزیه کالای ایرانی و لوازم خانگی زوج‌هایی که از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج یا فرزندآوری استفاده نکرده‌اند به نهادهای مزبور اختصاص می یابد.

 

ضامن چه می شود؟

 

پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع این تبصره، در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف اند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

 

عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون نیز تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.

 

متقاضیانی که قبلا ثبت نام کرده‌اند هم می توانند مبالغ امسال را دریافت کنند

 

همچنین متقاضیانی که قبلاً در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده هستند و تسهیلات مذکور با توجه به شرایط متقاضیان، برای  تمامی افراد در صف (ثبت نام شده در سال ۱۴۰۲ و سنوات قبل) مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور قابل پرداخت خواهد بود.

 

بنابراین متقاضیانی که قبل از سال ۱۴۰۲ نسبت به دریافت هر یک از چهار نوع وام یاد شده اعم از ازدواج و فرزندآوری ثبت نام کرده اما هنوز وامی دریافت نکرده اند هم می توانند مبالغ امسال را به عنوان وام دریافت کنند.

چطور بیمه بیکاری بگیریم؟

مدیر سایت بازدید : 592 پنجشنبه 10 فروردین 1402 : 13:15 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/455

بیمه شدگانی که بدون میل و اراده خود بیکار شده باشند می‌توانند جهت دریافت مقرری به سامانه جامع روابط کار مراجعه و مراحل ثبت درخواست خود را پیگیری کنند.

 

به گزارش ایسنا، بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های اجتماعی است که سازمان تامین اجتماعی بر اساس آن مکلف است با دریافت حق بیمه بیکاری مقرر به کارگران مشمول قانون بیمه که به طور غیر ارادی بیکار و از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند، مقرری بیمه بیکاری پرداخت کند.

بیمه بیکاری به کارگران مشمول قانون کار و تابع قانون تامین اجتماعی دارای کارفرما تعلق می‌گیرد و بر اساس آن کارفرما مکلف است ۳ درصد از مزد کارگر را به صندوق بیمه بیکاری واریز کند. بیمه بیکاری به دارندگان بیمه اختیاری یا خویش فرمایی تعلق نمی‌گیرد.

 

طبق قانون بیمه بیکاری، کسانی مستحق دریافت بیمه بیکاری هستند که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار باشند. بیمه شدگانی که به دلیل بروز حوادث قهریه و غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله جنگ، آتش‌سوزی و... بیکار شوند، می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند. همچنین بیمه شدگانی که به علت تغییرات ساختار اقتصادی واحد مربوطه به تشخیص وزارتخانه ذیربط و تأیید شورای عالی کار، بیکار موقت‌ شناخته شوند، بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد. اتباع خارجی، بازنشستگان و از کار افتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه شدگان اختیاری از شمول مقررات این قانون مستثنی هستند.

 

تا پیش از شیوع کرونا مراحل ثبت درخواست بیمه بیکاری از طریق سامانه بیمه بیکاری وزارت کار صورت می‌گرفت ولی در دوران کرونا، سامانه جامع روابط کار از سوی وزارت کار به منظور ثبت درخواست متقاضیان بیمه بیکاری معرفی شد تا کسانی که از اثرات شیوع کرونا آسیب دیده‌ و بیکار شده بودند، از مقرری بیمه بیکاری بهره مند شوند.

 

روند ثبت درخواست و دریافت مقرری بیمه بیکاری به این نحو است که متقاضیان بیکار شده جهت بهره‌مندی از مزایای بیمه بیکاری ابتدا باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند تا علاوه بر احراز هویت، نام کاربری و گذر واژه برای ورود به سامانه دریافت کنند.

 

سپس از طریق سامانه جامع روابط کار به نشانی https://prkar.mcls.gov.ir/Login و وارد کردن نام کاربری و گذرواژه‌ای که از دفتر پیشخوان دریافت کرده‌اند به سامانه راه یافته و از گزینه پنجره واحد خدمات درخواست بیمه بیکاری را انتخاب و پس از تکمیل اطلاعات و تایید آن مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

 

متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری به منظور سهولت هرچه بیشتر در نحوه ثبت‌نام و پیگیری درخواست می‌توانند فایل PDF وزارت کار را مطالعه و طبق آن اقدام کنند.

 

بر اساس اعلام اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی هم اکنون شمار مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری روند کاهشی را طی می‌کند به نحوی که در سال ۱۳۹۸ تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری ۲۲۶ هزار نفر بود که در سال ۱۳۹۹ به رقم ۲۰۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۸۶ هزار نفر رسید.

 

مطابق گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال ۱۳۹۹ روند افزایشی داشته و شیوع کرونا و تعطیلی موقت بسیاری از کارگاهها در این زمینه اثرگذار بوده است اما با فروکش کردن کرونا، رونق بسیاری از کسب و کارها و بازگشت افراد به کار، آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهش یافت به گونه‌ای که طبق اعلام معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اکنون ۱۸۵ هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که با توجه به بهبود فضای کسب و کار می‌توان گفت تعداد مقرری بگیران نسبت به سالهای قبل کمتر شده است.

 

بیمه‌شدگان برای دریافت بیمه بیکاری باید از شرایط لازم برخوردار باشند؛ از جمله شرایط این است که شخص متقاضی قبل از اعلام خود به عنوان بیکار حداقل باید یک سال سابقه پرداخت حق بیمه در آخرین کارگاه را داشته باشد. فرد متقاضی حداکثر باید ظرف ۳۰ روز بیکاری خود را گزارش دهد تا پرونده او به جریان بیفتد و آمادگی خود را برای پذیرش شغل تخصصی و متناسب اعلام کند، مراجعه بعد از ۳۰ روز با ارائه عذر موجه و تشخیص هیات حل اختلاف تا سه ماه امکانپذیر است. نکته مهم این که مدت زمانی که فرد از بیمه بیکاری استفاده می‌کند جزو سوابق بیمه‌ای او محسوب می‌شود.

 

بر اساس ماده ۷ قانون بیمه بیکاری مدت زمان پرداخت مقرری به بیمه شدگان واجد شرایط به سابقه پرداخت حق بیمه در زمان اشتغال بستگی دارد و حداکثر زمان استفاده از آن برای مجردین ۳۶ ماه و برای متاهلین ۵۰ ماه است.

 

چنانچه بعد از پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشخص شود که بیکاری فرد بیمه شده به اراده شخص او بوده یا اینکه بیمه شده بیکار اشتغال مجدد خود را اعلام نکرده و همچنان مقرری دریافت کند باید مبلغ مقرری و وجوه دریافتی را به سازمان تامین اجتماعی برگرداند.

 

به گزارش ایسنا افرادی که به طور موقت و غیر ارادی بیکار شده‌اند، موظفند مراتب بیکاری را اعلام و از طریق سامانه جامع روابط کار درخواست خود را به ثبت برسانند تا شعب سازمان تامین اجتماعی پس از دریافت تاییدیه، تمهیدات لازم جهت پرداخت مقرری بیمه فرد بیکار را به عمل آورند.

ابلاغ وام ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی فرزندآوری

مدیر سایت بازدید : 893 دوشنبه 07 فروردین 1402 : 19:20 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/454
عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.
بانک مرکزی در بخشنامه ای دستورالعمل تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری، مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در  بودجه سال ۱۴۰۲ را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
 

به گزارش تسنیم؛ براساس جزء (2) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1402 کل کشور مقرر شده است:"مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپرده‌های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانکهای قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض الحسنه اختصاص داده و از طریق بانک های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام  کنند:
تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری (موضوع ماده 10 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)
 برای فرزندانی که از سال 1400 به بعد به دنیا آمده اند تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می شود؛
  1‏- به ازای فرزند اول سیصد میلیون (300.000.000) ریال
  2‏- به ازای فرزند دوم ششصد میلیون (600.000.000) ریال
  3‏- به ازای فرزند سوم نهصد میلیون (900.000.000) ریال
  4‏- به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و دویست میلیون (1.200.000.000) ریال
  5‏- به ازای فرزند پنجم و بیشتر یک میلیارد و پانصد میلیون (1.500.000.000)ریال
- مسؤولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی،  تمام مدیران و کارکنان ذیربط می باشد. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذیصلاح قابل پیگیری است.
-  پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند «الف» این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.
 - تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده (10) قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است."
 بر این اساس، با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند طی فروردین و اردیبهشت ماه سالجاری برای بانک ها دستورالعمل اجرایی مربوطه ارسال می‌شود.
بدیهی است، پس از نهایی شدن سهمیه سالانه برای پرداخت تسهیلات مذکور مراتب به بانک ها و موسسات اعتباری اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است متقاضیانی که قبلاً در سامانه مربوطه ثبت نام نموده اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده می باشد و تسهیلات مذکور با توجه به شرایط متقاضی، برای کلیه افراد در صف (ثبت نام شده در سال 1402 و سال قبل) مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال 1402 کل کشور قابل پرداخت خواهد بود.
در پایان این بخشنامه تاکید شده است، ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این بخشنامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به بانک مرکزی ارسال شود.‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

چکار کنیم کارت سوخت مان غیر فعال نشود

مدیر سایت بازدید : 1329 شنبه 15 بهمن 1401 : 18:27 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/453

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حداقل یکبار تا پایان سال ۱۴۰۱ از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنید.

 

به گزارش ایسنا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: مالکین خودروها لطفا برای جلوگیری از غیرفعال شدن کارت‌های سوخت شخصی، حداقل یکبار تا پایان سال ۱۴۰۱ از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنید و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل فرمائید.

شرکت ملی پخش در بخش دیگری از این اطلاعیه یادآوری کرده: لطفا در صورت نداشتن کارت سوخت شخصی نسبت به ثبت درخواست المثنی در دفاتر پلیس +۱۰ اقدام فرمائید.

این اطلاعیه خطاب به مالکان خودروهایی است که در سال ۱۴۰۱ تاکنون از کارت سوخت خودرو استفاده نکرده‌اند و در صورتی که از کارت سوخت در سال‌جاری استفاده شده است، نیازی به مراجعه مجدد به جایگاه‌های عرضه سوخت نیست.

چه کسانی تا پایان سال سهام عدالت می‌گیرند

مدیر سایت بازدید : 524 شنبه 15 بهمن 1401 : 18:21 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/452

حدود 16 میلیون نفر از جاماندگان این سهام هستند که شرایط دریافت آن را دارند اما طبق تکلیف قانونی دولت در بودجه 1401 و هم‌چنین اولویت‌بندی انجام‌شده، حدود 3.5 میلیون نفر تحت پوششین نهادهای حمایتی در اولویت تخصیص تا پایان سال 1401 قرار دارند.

وزیر اقتصاد از اختصاص سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تا پایان سال خبر داد.

 

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با تسنیم، درباره سرانجام اختصاص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی طبق قانون بودجه 1401، اظهار داشت: میزان سهام عدالت تخصیصی به این افراد در دولت مورد تصویب قرار گرفت و به هیئت تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی ارسال شد؛ در آن هیئت دو ایراد به این مصوبه گرفته شد.

وی افزود: این ایراد در هفته‌های آینده در جلسات دولت مرتفع می‌شود و فرایند تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: تمامی این افراد تا پایان سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

حدود 16 میلیون نفر از جاماندگان این سهام هستند که شرایط دریافت آن را دارند اما طبق تکلیف قانونی دولت در بودجه 1401 و هم‌چنین اولویت‌بندی انجام‌شده، حدود 3.5 میلیون نفر تحت پوششین نهادهای حمایتی در اولویت تخصیص تا پایان سال 1401 قرار دارند.

 

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی مهرماه در این‌باره گفته بود طبق مصوبه دولت در فاز نخست به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند، سهام عدالت واگذار خواهد شد.

مبلغ وام ازدواج در سال 1402 آیا دریافت وام ازدواج سخت‌تر می‌شود؟

مدیر سایت بازدید : 1218 یکشنبه 09 بهمن 1401 : 13:28 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/451

براساس لایحه بودجه سال آینده، چنانچه آقایان در سن کمتر از ۲۵ سال و خانم‌ها در سن کمتر از ۲۳ سال ازدواج کنند، می‌توانند از وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی برخوردار شوند.

تجارت نیوز نوشت: شاید افزایش مبلغ وام ازدواج در ابتدا به سود زوج‌های متقاضی به نظر برسد اما بررسی دقیق‌تر ابعاد مختلف این موضوع، می‌تواند آن را به یک مانع جدید برای دریافت وام ازدواج تبدیل کند.

 

با وجود گذشت بیش از حدود دو هفته از تقدیم لایحه بودجه 1402 توسط دولت به مجلس شورای اسلامی، تب و تاب اخبار و گمانه‌زنی‌های پیرامون این لایحه همچنان داغ است.

 

یکی از این اخبار، اظهارنظر مجید نصیرایی، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس درباره افزایش مبلغ وام ازدواج در سال آینده است. موضوعی که شاید در ابتدا به سود زوج‌های متقاضی این وام به نظر برسد اما بررسی دقیق‌تر ابعاد مختلف این موضوع، می‌تواند این افزایش مبلغ را به یک مانع جدید برای دریافت وام ازدواج تبدیل کند.

 

وام ازدواج 200 میلیون تومان می‌شود؟

 

در روزهای اخیر، یکی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: وام ازدواج در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برای هریک از زوجین ۱۷۰ میلیون تومان شد.

 

نصیرایی، نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس یازدهم اضافه کرد: براساس لایحه بودجه سال آینده، چنانچه آقایان در سن کمتر از ۲۵ سال و خانم‌ها در سن کمتر از ۲۳ سال ازدواج کنند، می‌توانند از وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی برخوردار شوند.

 

بدیهی است که این مبالغ همچنان قطعی نبوده و برای نهایی شدن نیازمند موافقت و تصویب این موضوع توسط نمایندگان مجلس هستند.

 

فرار بانک‌ها از پرداخت وام ازدواج

 

مبلغ وام ازدواج در سال 1402 در حالی افزایش یافته است که در سال جاری و با همین مبالغ فعلی نیز بسیاری از بانک‌های دولتی یا خصوصی مشکلات بسیاری را برای متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج ایجاد کردند.

 

این بانک‌ها به بهانه‌های مختلف مثل کمبود منابع نقدی و درخواست تضامین اضافه، از پرداخت این وام سرپیچی می‌کنند و این موضوع باعث ایجاد مشکلات دیگری نیز شده است.

 

به طوری که نه تنها دست بسیاری از زوج‌های نیازمند وام ازدواج از این وام کوتاه شد، بلکه بسیاری دیگر از واجدان شرایط، قید دریافت وام را زدند و حق امتیاز خود را به فروش گذاشتند و همین موضوع سبب جولان سایت‌ها و شرکت‌های خرید و فروش تسهیلات ازدواج در سال‌های اخیر شده است.

 

حال به نظر می‌رسد که با افزایش مبالغ وام ازدواج از 120 و 150 میلیون تومان به 170 و 200 میلیون تومان در سال آینده، دریافت این وام را سخت‌تر از گذشته می‌کند.

 

سقف تسهیلات تکلیفی در بودجه 1402

 

یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند زوج‌ها را برای دریافت وام ازدواج با مشکل مواجه کند، تعیین سقف برای تسهیلات تکلیفی بانک‌هاست.

 

مطابق تبصره 16 لایحه پیشنهادی بودجه 1402 بانک‌های عامل مکلفند در چارچوب برنامه کنترل تورم، رشد نقدینگی و ترازنامه بانک‌ها تا سقف 200 هزار میلیارد تومان از محل 100 درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و بخشی از سپرده‌های جاری بر اساس توان خود تسهیلات پرداخت کنند.

 

این در حالی است که در لایحه بودجه 1401 سقفی برای وام‌های تکلیفی مشخص نشده بود و بانک‌ها مکلف بودند که 100 درصد از مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و 50 درصد از سپرده‌های جاری خود را وام دهند.

 

دست زوج‌ها از وام کوتاه‌تر می‌شود؟

 

تعیین سقف 200 هزار میلیارد تومانی برای وام‌های تکلیفی در کنار افزایش مبلغ وام ازدواج به این معنا است که در سال 1402 تعداد زوج‌هایی کمتری به این وام دست خواهند یافت. این در حالی است که در سال جاری نیز بسیاری از زوج‌های واجد شرایط دریافت وام ازدواج، موفق نشدند این وام را دریافت کنند و افزایش این موضوع در سال آینده می‌تواند باعث افزایش نارضایتی‌ها در سال آینده شود.

ایرنا: خبر لغو عرضه خودرو در بورس کالا صحت ندارد

مدیر سایت بازدید : 377 یکشنبه 09 بهمن 1401 : 10:56 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/450

ساعتی قبل خبری با عنوان لغو عرضه برخی خودروها در بورس کالا منتشر شد.

 به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر توقف عرضه برخی خودروها در بورس کالا با دستور معاون اول رئیس جمهور، پیگیری خبرنگار ایرنا حاکی از آن است که این خبر صحت ندارد.

 

به گزارش ایرنا، ساعتی قبل خبری با عنوان لغو عرضه برخی خودروها در بورس کالا منتشر شد.

 

در این خبر آمده بود: «پیرو نامه شورای رقابت و با دستور مستقیم معاون اول رئیس جمهور عرضه خودروهای دنا، ۲۰۷ و شاهین در بورس متوقف شد.»

 

در ادامه این خبر ذکر شده بود: «ظهر امروز (شنبه هشتم بهمن ماه) جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس شورای رقابت و وزرای صمت و اقتصاد در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و با دستور شفاهی معاون اول رئیس جمهور مقرر شد مطابق نامه ی شورای رقابت مبنی عرضه ۲۰۷، تارا و شاهین در بورس کالا متوقف شود.»

 

طبق آخرین پیگیری ها، این خبر صحت ندارد و مردم و فعالان بازار سرمایه و صنعت خودرو برای کسب اخبار و اطلاعات موثق باید به رسانه های رسمی کشور مراجعه کنند.

دریافت کمک هزینه مراسم ترحیم تأمین‌اجتماعی با شرایط و مدارک مورد نیاز

مدیر سایت بازدید : 1137 یکشنبه 09 بهمن 1401 : 9:51 نظرات (0) http://mabaham.ir/post/449

کمک هزینه مراسم ترحیم، رقم مقطوعی است که در صورت فوت همسر بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی به فرد بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر؛ و در صورت فوت بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی، به خانواده بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم به افراد مشمول واجد شرایط ، یکی از تعهدات بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است. در این مطلب، با شرایط و چگونگی ارائه این خدمت بیمه‌ای آشنا می‌شوید.

 

به گزارش ایسنا، پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا به عبارتی دیگر کمک‌هزینه مراسم ترحیم از جمله خدمات کوتاه‌مدت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است، اما برخی هنوز نمی‌دانند این کمک‌هزینه به چه کسانی پرداخت می‌شود و چگونه باید آن را دریافت کرد.

 

کمک هزینه مراسم ترحیم به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

 

 

هدف از پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا کمک هزینه مراسم ترحیم، جبران بخشی از هزینه‌هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تأمین‌اجتماعی به دنبال فوت آنان متحمل شده‌اند. کمک هزینه مراسم ترحیم، رقم مقطوعی است که در صورت فوت همسر بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی به فرد بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر؛ و در صورت فوت بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی، به خانواده بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

 

مهدی شکوری مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی، برقرار بودن ارتباط بیمه‌ای با سازمان تأمین‌اجتماعی تا زمان فوت را شرط اصلی پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم اعلام می‌کند و در مورد مشمولان دریافت این کمک‌هزینه می‌گوید: مشمولان دریافت این کمک‌هزینه، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و قالیبافان بیمه‌شده هستند.

 

مبلغ ریالی کمک هزینه مراسم ترحیم

 

وی در مورد مبلغ ریالی کمک هزینه مراسم ترحیم نیز می‌گوید: تا سال ۸۶ رقم این کمک هزینه در شهرهای مختلف براساس جمعیت هر شهر، مبالغ متفاوتی بود اما از سال ۸۶ به بعد، مبلغ پرداختی به یک ماه حداقل حقوق زمان فوت برمبنای مصوبه شورای عالی کار اصلاح شده و در تمامی شهرها به‌صورت یکسان پرداخت می‌شود.

 

شکوری همچنین می‌افزاید: در ۹ ماهه نخست سال جاری، مجموعاً ۱۶۷ میلیارد تومان در قالب کمک هزینه مراسم ترحیم به ۴۶ هزار و ۴۴۴ نفر از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی یا بازماندگان واجد شرایط آنان پرداخت شده و این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ در مجموع به ۸۱ هزار نفر متقاضی واجد شرایط ۲۰۲ میلیارد تومان پرداخت شده بود.

 

گواهی فوت، تنها مدرک مورد نیاز

 

به گفته شکوری، غیرحضوری شدن فرایند اداری درخواست و دریافت کمک هزینه مراسم ترحیم، تعداد متقاضیان دریافت آن را افزایش داده است؛ چون افراد به‌راحتی می‌توانند از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی درخواست بدهند و بدون نیاز به مراجعه به شعب تأمین‌اجتماعی، در کمترین زمان آن را دریافت می‌کنند.

 

 

به‌منظور تسهیل در پرداخت هزینه مراسم ترحیم مشمولان قانون تأمین‌اجتماعی، مدتی است که زمینه ارائه تعهد مذکور به بازماندگان واجد شرایط به‌صورت غیرحضوری و از طریق مراجعه به درگاه غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir  فراهم شده است. تنها با بارگزاری گواهی فوت بیمه‌شده یا همسر وی در این سامانه، کمک‌هزینه ترحیم بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی به حساب بیمه‌شده یا بازماندگان وی واریز می‌شود.

تعداد صفحات : 46

درباره ما
ما یک سايت اطلاع رساني مي باشیم و هيچ گونه مسئوليتي در قبال صحت و سقم لينك هايي كه در آن درج مي شود ندارد لذا لازم است در مواردي كه نياز به استفاده از كارت هاي بانكي يا ارسال مشخصات يا مدارك باشد كاربر به شخصه از صحت و سلامت سايت مورد نظر اطمينان حاصل كند. با تشكر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • ثبت نام صندوق مكانيزه فروش

  • آخرين خبرهاي استخدامي

  • سلامت و پزشكي

  • حقوق و دستمزد و فيش حقوقي

  • استخدام آموزش و پرورش
  • سايت ثبت نام وام ازدواج

  • پيگيري مرسوله و نامه و بسته پستي
  • امريه خدمت سربازي

  • هنر و فرهنگ

  • آخرين اخبار اجتماعي

  • ثبت نام طرح ضيافت (سلام پرس)

  • خدمات اينترنتي كدپستي
  • پيگيري كارت سوخت و سهميه بنزين

  • خدمات مربوط به كارت ملي و كارت ملي هوشمند

  • سایت ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی

  • دريافت فيش حقوق
  • نتايج آزمون استعدادهاي درخشان و مدارس نمونه دولتي

  • پرداخت هزینه صدور گواهی نامه فني حرفه اي

  • سایت سامانه گلستان پیام نور

  • دانستني ها

  • شرایط صدور کارت بازرگانی

  • شرایط و نحوه دریافت مستمری بیمه عمر بازنشستگان تأمین اجتماعی

  • شناسه شبای بانکی

  • ثبت نام كتابهاي درسي

  • علم و فناوري

  • انتخاب رشته

  • ليزينگ خودرو

  • قوانين چك برگشتي

  • بورس و فرابورس

  • شرايط و قوانين دريافت بيمه بيكاري

  • رزرو و خريد اينترنتي بليط قطار اتوبوس هواپيما
  • دریافت مانده حساب و موجودی کارت بانکی

  • ثبت نام براي دريافت وام ازدواج و شرايط و قوانين آن

  • تاريخ واريز يارانه

  • اخبار خريد خدمت سربازي

  • سايت سوابق تحصيلي

  • سایت مشاهده پیگیری و ثبت نام سهام عدالت

  • كارت اعتباري خريد كالاي ايراني

  • استخدام تامین اجتماعی

  • تقويم سال 1395

  • پرداخت اينترنتي قبض جريمه ماشين

  • سامانه اسكان فرهنگيان

  • پرداخت اينترنتي قبض بيمه تامين اجتماعي

  • ثبت نام کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بانك صادرات

  • سایت جدید مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

  • بیمه بیکاری

  • داستان کوتاه

  • بيمه كارگران ساختماني

  • استعلام صورتحساب سهام عدالت با کد ملی

  • سايت سامانه آرد كشور

  • مقالات و مطالب حقوقی

  • سايت نوبت دهي بيمارستان و درمانگاه ها

  • همسريابي، صيغه و ازدواج موقت

  • واريز سود سهام عدالت

  • ثبت شماره شبا براي سهام عدالت جهت واريز سود

  • عوارض خروج از كشور

  • اينترنت رايگان، اينترنت مجاني

  • پرداخت قبض

  • ثبت و پيگيري شكايت در ديوان عدالت اداري

  • صندوق بازنشستگي كشوري

  • عیدی و حقوق کارمندان

  • وام مسكن و بانك مسكن

  • ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

  • كارت سوخت

  • سامانه های آموزش ضمن خدمت

  • بسته حمایتی دولت

  • رهگیری استعلام منابع طبیعی سامط

  • ثبت نام طرح مسکن ملی

  • ثبت نام وام فرزندآوری
    آمار سایت
  • کل مطالب : 454
  • کل نظرات : 243
  • افراد آنلاین : 26
  • تعداد اعضا : 4462
  • آی پی امروز : 699
  • آی پی دیروز : 728
  • بازدید امروز : 3,634
  • باردید دیروز : 4,375
  • گوگل امروز : 148
  • گوگل دیروز : 67
  • بازدید هفته : 23,076
  • بازدید ماه : 73,464
  • بازدید سال : 465,748
  • بازدید کلی : 12,875,460